söndag 7 februari 2010

Flanotänk

En av mina kollegor ville ha en flano om former.
Givetvis tipsade jag om Ingelas eminenta hemsida där man kan hitta allt.
Ingelas lekstuga har gett vår yrkeskår en fantastisk idébank att ösa ur. Tack för det Ingela.
Men jag har också bland annat sett ramsan om formmonstret Här en annan version finns här eller så kan man googla på shape monster och få massor av idéer till tillverkning av monster och former.
Sonen gjorde en fri översättning som fungerar bra här kommer den:

Form Monstret

Formmonstret, Formmonstret
Mums, mums, filibums
Vill du ha en röd cirkel till lunch

Formmonstret, Formmonstret
Mums, mums, filibums
Vill du ha en blå kvadrat till lunch

Formmonstret, Formmonstret
Mums, mums, filibums
Vill du ha en gul triangel till lunch

Formmonstret, Formmonstret
Mums, mums, filibums
Vill du ha en grön rektangel till lunch

Formmonstret, Formmonstret
Mums, mums, filibums
Vill du ha en orange ellips till lunch

Formmonstret, Formmonstret
Mums, mums, filibums
Vill du ha en lila romb till lunch

Formmonstret, Formmonstret
Mums, mums, filibums
Hoppas du tyckte om din form lunch

Jag målade och klippte ut monstret sedan laminerade jag och satte på flano kartong med häftkuddar. Formerna klippte jag ut i filt. De fastnade bra på flanotavlan
Här tränar barnen både färg och former.
Dessutom kan man starta bra matprat också.
Dags att ladda inför en ny vecka.
Carpe Diem i vinternatten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar