fredag 3 september 2010

Ten in bed, färg, Ten in bed, sjörövare














Jag fortsätter på flanon Ten in bed. Barnen i vår grupp tycker rörelserna är roligast
men eftersom jag har ett gäng sjörövare för tillfället så passar sjörövartemat bra.
Jag har även fixat nallar i färg det här kan vara ett kul sätt att lära sig färgerna.
Texten för sjörövarnallarna är lika som förra veckan medan texten för färgnallarna är:

De var tio i sängen

och minstingen sa

Ulle rulle, Ulle rulle

och de rullade runt och röd ramlade ur.....

Så här kommer bilderna.. Oj jag glömde nästan sjörövarnallarna har jag hittat på
Ingelas lekstuga under hennes Sjörövartema
Jag tror jag får plugga på om bildhantering i bloggen för helt plötsligt är det tvär stopp med bilder. Så det blir inga färgnallar den här gången.
Ha en bra vecka så återkommer Fröken Flano när kunskaperna fördjupats.

1 kommentar:

  1. Hej!
    Först vill jag tacka för all inspiration du bjuder på. Den är guld värd när man har idétorka.
    Vi har också ett gäng sjörövare på min förskola. För att sången skulle passa sjörövarnallarna har vi gjort om texten lite. Vi sjunger: "Det var 10 pirater och kaptenen sa, snurra runt, snurra runt, och alla piraterna snurrade runt och en ramlade i sjön."
    När det bara är en kvar så lägger han/hon ut en filt på golvet och vi sjunger: "Kaptenen på båten satte livbåten i sjön, simma hit, simma hit, och alla piraterna simmade dit, så var dom 10 igen."

    SvaraRadera